Yogishorty

dinsdag 7 april 2015

Cranberry koekjes


Vanmiddag had verschrikkelijk veel zin in cranberry koekjes, maar geen zin om naar de winkel te gaan. Bovendien wil ik ook niet te vaak 'foute dingen' eten met veel suiker. Daarom besloot ik zelf koekjes te gaan bakken. Ik vind het altijd leuk om nieuwe dingen te proberen. Soms lukt het en soms moet ik helaas alles weggooien, omdat het dan helemaal mislukt. Gelukkig zijn de cranberry koekjes gelukt en kan ik het recept vandaag met jullie delen.
Voor 9 koekjes heb je nodig:
- 150 gram tarwebloem
- 100 gram havermout
- 1/2 theelepel zuiveringszout
- 2 bananen
- 75 gram kokosolie
- 50 ml ongezoete amandelmelk (of een andere plantaardige melk)
- 1 theelepel amandelextract
- 75 gram cranberry's
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Prak de bananen en smelt de kokosolie. Roer de bananen, kokosolie, amandelextract en de amandelmelk door elkaar. Schep in een andere schaal de bloem, havermout, zuiveringszout en de cranberry's door elkaar. Voeg de droge ingrediënten bij het bananenmengsel en schep om tot alles goed gemengd is. Maak nu op een bakplaat 9 bolletjes. Dit wil het makkelijkst met een ijsschep of 2 lepels. Bak de koekjes 15 minuten in het midden van de oven.




2 opmerkingen:

  1. Ooh heerlijk! Leuk om eens zelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, wat lekker! Ik heb toevallig cranberries in huis, dus ik kan het eigenlijk niet maken ze niet te maken ;).
    Liefs (en leuk dat ik op je blog ben gekomen via Instagram!)

    BeantwoordenVerwijderen