Yogishorty

dinsdag 7 april 2015

Homemade vegan chocospread

 
 
Om te vieren dat ik eindelijk durf te starten met een blog, deel ik vandaag mijn nieuwste ontdekking met jullie. Zoals iedereen die mij op Instagram volgt vast al heeft gemerkt doe ik deze maand mee aan de Veganchallenge. Dit houdt in dat je 30 dagen helemaal plantaardig eet en drinkt. Nu is dit voor mij niet een hele grote overstap aangezien ik al 11 jaar vegetarisch eet, maar toch maakt het me wel weer bewust van m'n keuzes en mijn eetpatroon. Natuurlijk wil ik tijdens de Veganchallenge lekker, gezond en gevarieerd blijven eten. Dus dat betekent nieuwe recepten bedenken en testen.
 
Eén van mijn nieuwste ontdekkingen ontstond vrij spontaan en leverde een heerlijke en ook nog eens gezonde chocospread op. Deze chocospread is echt super makkelijk te maken en heerlijk voor op je chiapudding, door je havermout of gewoon om zo op te lepelen.
 
Voor een klein potje chocospread heb je nodig:
- 8 dadels in kleine stukjes
- 100ml water
- 1 eetlepel cacao
- 1 eetlepel cacaoboter
 
Bereiding:
Week de dadels ongeveer een uur in het water. Doe alle ingrediënten in de keukenmachine en laat draaien tot er een egale massa ontstaat. Dit duurt 2 tot 3 minuten. Je kunt de chocospread ongeveer een week in een afgesloten potje in de koelkast bewaren.
 

1 opmerking:

  1. Oeh, lekker lekker lekker!
    Echt zo tof dat je mee doet aan de Vegan Challenge :).
    Ik ben ook gek op zelfgemaakte chocospread :) hmm!
    Ik maak 't wel iets anders, met hazelnoten. Als je nieuwsgierig bent naar het recept kun je op m'n blog kijken :).
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen