Yogishorty

woensdag 8 april 2015

New in: Armed Angels




Een aantal weken geleden zag ik de driedelige serie 'De slag om de klerewereld'. Een programma waarin Teun van de Keuken undercover gaat als textielhandelaar en zo de misstanden van de textielindustrie onderzoekt en voor het voetlicht brengt. Ik wist al wel langer dat er in de kledingindustrie veel mis was en dat er veel leed achter de kleding zat die je bij de grote ketens kan kopen, maar dat het zo erg was, daar was ik me nog niet bewust van.
Na het zien van het programma kon ik niet langer mijn ogen sluiten voor het verhaal achter mijn kleding en merkte ik ook dat ik niet meer blij werd van wat er in de winkels van de grote ketens hing.

Daarom ben ik een zoektocht gestart naar eerlijke kleding, die ook nog enigszins betaalbaar is en modieus. Dat was nog niet zo makkelijk als ik dacht, maar één van de merken die ik tot nu toe heb ontdekt is Armed Angels. Dit hippe Duitse merk heeft leuke basics, maar ook meer uitgesproken kleding. De kleding van Armed Angels wordt gemaakt van 100% biologische katoen, gerecycled katoen en vezels van duurzaam berkenhout. Bovendien wordt de kleding fairtrade geproduceerd. Een deel van de collectie wordt ook verkocht bij de webshop Goodfibrations.



Ik bestelde van de week twee shirtjes en toen ik deze vandaag ontving was ik blij verrast. De shirtjes zijn super zacht en het model sluit mooi aan. Ik heb eerst twee basic shirtjes gekocht, maar ga zeker ook nog wat van de nieuwe zomercollectie bestellen. Ik zag al erg mooie shirtjes met palmbomen en hemdjes met een toekan en een ananas voorbij komen.

De driedelige serie kun je hier nog terugkijken.

Hebben jullie nog tips voor leuke duurzame en fairtrade merken?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten