Yogishorty

maandag 13 april 2015

Vegan bananenbrood met appel en kokos


Ik weet dat er al velen voor mij zijn geweest die een recept voor bananenbrood deelden, maar toen ik vannacht dit recept bedacht wist ik dat ik dit met jullie moest delen :)Ik vind het een lekker ontbijt alternatief voor mijn havermoutpap. Het bananenbrood is volledig plantaardig en suikervrij. En toch is het lekker zoet door de bananen, appel en kokosmelk.
 
Voor 1 bananenbrood heb je nodig:
- 1 1/2 theelepel kaneel
- 1/2 theelepel zuiveringszout (eventueel te vervangen door zeezout)
- 3 bananen
- 2 cups speltbloem
- 2 el lijnzaad
- 1/2 cup kokosmelk
- 1/4 cup kokosolie
- 1 1/2 eetlepel wijnsteenpoeder (gezond alternatief voor bakpoeder)
- 1 appel
- beetje havermout om de bovenkant te decoreren
 
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Meng in een kommetje de lijnzaad en kokosmelk. Zet dit apart. Prak de bananen en smelt de kokosolie. Doe dit samen in een kom. Schil de appel en snijdt deze in dunne plakjes. Houdt een kwart appel apart om de bovenkant mee te decoreren. Voeg de rest van de appel bij de geprakte bananen. Meng in een aparte kom de kaneel, het zuiveringszout, de bloem en de wijsteenpoeder. Doe dit bij het bananenmengsel en schep goed om (niet mixen dan wordt het taai!). Voeg als laatste de lijnzaad en de kokosmelk toe en schep nog een keer goed door. Doe het deeg in een ingevette cakevorm en decoreer met de appelschijfjes en de havermout. Bak het bananenbrood in 40 tot 45 graden in het midden van de oven. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten