Yogishorty

vrijdag 17 april 2015

Kokosyoghurt

 
Ik liep een tijdje rond met het idee om zelf kokosyoghurt te gaan maken, maar iets hield me tegen. Tot ik gisteravond ineens een ingeving had en aan de slag ging. En wat was ik vanmorgen blij toen bleek dat mijn experiment gelukt was! De kokosyoghurt is erg lekker en ook nog eens super simpel te maken. Heerlijk met wat homemade granola en vers fruit.
 
Voor 2 personen heb je nodig:
- 1 blik kokosmelk. Ik koop altijd de Fairtrade kokosmelk. Die is lekker romig en vol van smaak.
- 1 theelepel psylliumvezels
- 1 theelepel arrowroot
- eventueel een beetje agavesiroop als je van zoet houdt
 
Bereiding:
Open het blik kokosmelk voorzichtig en schep de dikke romige kokosmelk er voorzichtig vanaf en doe dit in een kom. Meng in een aparte kom de psylliumvezels en de arrowroot met een 1/2 cup van de dunne kokosmelk die achter is gebleven in het blik. Voeg beide mengsels samen en roer goed door met een garde of een staafmixer. Zet een nachtje in de koelkast. Na een aantal uren dikt de kokosyoghurt in en is de kokosyoghurt klaar om gegeten te worden.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten